Majsterka

Opierają się na takich wartościach jak uczenie poprzez doświadczenie, budowanie poczucia wartości i sprawczości, ćwiczenie cierpliwości, uważności, koncentracji, nauka pracy kilkuetapowej, projektowej, wyrażanie się poprzez rękodzieło.

Zajęcia w pracowni majsterkowej także przebiegają ustalonym rytmem. Dzieci poznają kolejne narzędzia stolarskie, ciesielskie, lutnicze i inne. Zarówno historyczne, jak i nowoczesne, wdrażają się do bezpiecznego ich używania, a także do dzielenia się nimi. Będą też jednocześnie uczyć się wszystkich etapów realizacji projektów w pracowni: od szkicu, przez błędy, po ostateczną realizację. 

Będą młotki, wiertarki, piły i szlifierki, będzie klej na gorąco, będą druciki, a czasem koraliki. Pracujemy głównie w drewnie, ale też w metalu, a także ze znalezionymi w terenie materiałami.

Z czasem, gdy poczujemy się pewniej ze sobą w grupie, będziemy realizować projekty autorskie dzieci, na początku jednak realizujemy projekty majsterkowe w ramach wyznaczonego zadania, inspiracji, propozycji na dany dzień. W przeciwieństwie do zajęć poprzednich jest to głównie praca indywidualna, ze względów bezpieczeństwa w mniejszych jeszcze grupach, bo od 4 do 8 osób.